Postcovidový Mauricius

Vyzkoušeno pro vás na vlastní kůži

Vydáno 4. 11. 2021

Mauricius otevřel turistům své hranice po delší pauze 1. října letošního roku (2021). Konečně je možné cestovat bez karantény či jakýchkoliv dalších omezení. Pro vstup do země je nutné být očkovaný proti Covidu a mít negativní PCR test před odletem. Já osobně nepovažuji očkování ani testy za překážku, ale jen za podmínku pro to, abych se mohla znova podívat do této úžasné země. Věřím, že podobně to cítí spoustu z vás.

Postcovidový Mauricius

Pokud by měl někdo pochybnosti o vstupu do země, podmínkách či bezpečnosti během pobytu, tak vás přesvědčím o tom, že se není čeho bát.

Na začátku října jsem se vydala na pracovní cestu na Mauricius, kterou zajišťoval hotelový řetězec Constance ve spolupráci s leteckou společností Emirates. Constance známe velmi dobře a při vyslovení jejich jména si vybavím kvalitní ubytování, velmi dobrý servis, výbornou gastronomii a kvalitní vína. Na ty si v hotelech tohoto řetězce hodně potrpí a bylo to znát během celého našeho pobytu! 🙂

Cesty na Mauricius se zúčastnilo osm lidí z různých cestovních kanceláří. Společně jsme mohli okusit služby tří hotelů, které Constance na Mauriciu má. Jedná se o hotely Constance Belle Mare Plage, Constance Prince Maurice a nejnovější z nich C Mauritius. Každý z hotelů má svůj osobitý koncept.

Odlétala jsem odpoledním letem s Emirates z Prahy a rovnou nám jedna z našich „vedoucích zájezdu“ prozradila, že se nás podařilo dostat do business třídy. Všichni jsme byli nadšení. Při boardingu jsem dostala šampaňské a na sedačce již na mě čekal polštářek, deka a sluchátka. Bohužel ani vodorovná poloha sedačky mě nepřiměla ke spánku. Nato, abych zamhouřila oka, jsem se příliš těšila…V Dubaji jsme měli trochu času při čekání na přípoj na Mauricius, během něhož jsme se alespoň s některými více poznali.

Cestu z Dubaje na Mauricius jsme strávili na palubě dvoupatrového Airbusu A380, kterým jsem letěla poprvé. V business třídě tu má člověk ještě více soukromí než v Boeingu. Je tu také samostatný bar, kde vám namíchají koktejl, nebo si můžete dát malou svačinku. Let jsem si opravdu užila a ráno kolem deváté hodiny místního času už jsme přistávali na letišti na Mauriciu.

Tady přišla na řadu kontrola všech potřebných dokumentů. Měla jsem s sebou nachystaný certifikát o očkování, negativní PCR test (ne starší 72 hodin před odletem), vyplněné dokumenty – zdravotní prohlášení a příjezdový formulář. Je nutné mít zpáteční letenku, potvrzení o ubytování a pojištění, které bude krýt i případné náklady spojené s onemocněním Covid 19. Pokud máte zajištěné ubytovaní v hotelu, můžete si rovnou vyzvednout kufry. Příjezdové testy se provádějí až v hotelu. Všichni moji kolegové prošli rukama místních úředníků také bez problémů, takže jsme zanedlouho seděli v mikrobusu, který nás odvezl do prvního hotelu – Constance Belle Mare Plage.

Po přivítání jsme podstoupili antigenní testy, které jsou tady nyní povinné, stejně jako nošení roušek v areálu hotelu. Další test se pak dělá 5. den pobytu. Jedná se o klasické samotesty.

Všichni jsme byli naštěstí negativní a tak jsme se zanedlouho mohli ubytovat. Dostali jsme pokoje „Junior Suite“, které jsou přímo u pláže a mohu je opravdu doporučit. Není nad to, probudit se ráno a slyšet šumění moře. Ten pocit miluji. K hotelu patří dvě špičková golfová hřiště, na kterých jsme si mohli sami vyzkoušet pár odpalů pod odborným dohledem. To mě moc bavilo.

Kromě golfu je hotel také známý svým vinným sklípkem Blue Penny Cellar. Uspořádali tu pro nás večeři s ochutnávkou vín, která byla úžasná. Dozvěděli jsme se spoustu věcí o víně, jeho výrobě a také, jak správně degustovat. Ve sklípku mají kolem 40 tisíc lahví z celého světa, takže milovníci vín si zde přijdou na své. Bohužel tu nemají žádné víno z Moravy. Proto jsme slíbili, že příště nějaké přivezeme 🙂

Kromě různorodých aktivit během nabitého programu jsme také měli chvilku jen pro sebe. Tento čas jsme mohli strávit na pláži, která je zhruba 2 kilometry dlouhá.

Odtud jsme se přesunuli do hotelu Constance Prince Maurice. Hotel je zajímavě umístěn, leží totiž v zálivu, který zčásti obklopují mangrovníky. Moře je zde klidné, bez vln, ale voda je lehce zakalená. Není to zkrátka to samé jako otevřené moře. I přesto jsme si pláž i moře užili. Plavat se tu dá, dokonce mají uprostřed moře molo, na kterém jsou dvě lehátka se slunečníkem. S kolegyní jsme tam doplavaly a dokonce jsme zahlédly želvu. Jeden den jsme si také půjčily kajaky a prozkoumávaly okolní mangrovy.

Super zážitkem byla večeře v plovoucí a la carte restauraci „Le Barachois“ na jezírku. Úžasné jídlo doplněné skvělým vínem a také speciálním hostem. V jezírku totiž žije žralok Johnny, který pod námi v průběhu večera proplouval. Měl asi dva metry 🙂

Hotel je velmi klidný, doporučila bych ho klientům, kteří hledají tiché místo, skvělý servis a výbornou gastronomii. Zároveň je vhodný pro golfisty, kteří mohou využívat golfové hřiště v sousedním Belle Mare Plage.

Posledním navštíveným hotelem byl C Mauritius, který je nejmladším přírůstkem v Constance rodině. Zatímco předchozí dva hotely jsou pětihvězdy, C Mauritius má čtyři hvězdičky. Na první pohled zaujme svou hravostí a originalitou. Například hned při vchodu tu mají místo klasického welcome drinku „mašinu“, ze které vám do zkumavky namíchají nealkoholický drink z domácího sirupu a infuzované vody. Hotel chce v každém probudit jeho vnitřní dítě a nabádá hosty, aby se stoprocentně uvolnili a vzpomněli si zde na věci, které třeba dělali dříve jako děti. Proto je tady nespočet aktivit a her. Večer hraje DJ.

Pokud jsou dobré povětrnostní podmínky, tak se u hotelu „kajtuje“. Díky hotelu jsme si kite mohli také vyzkoušet. Zorganizovali pro nás i výšlap na horu „Le Pouce“, který nabízí běžně svým hotelovým hostům. Klienti mohou dále využít loďku, která je přiblíží ke korálovému útesu, kde se dá šnorchlovat s rybkami. Ve vodě jsme si všimli, že některé korály mají bílé špičky. Místní nám prozradili, že to znamená, že se korálům daří a obnovují se. Určitě tomu pomohla roční pauza, kdy byly kvůli Covidu na Mauriciu zavřené pláže a ani lodě nevyplouvaly na moře.

Na zpáteční cestě jsme strávili dva dny v Dubaji. První den jsme věnovali návštěvě světové výstavy EXPO 2020. Jejím ústředním tématem je „Propojování myšlenek, vytváření budoucnosti“. Téměř 200 zemí z celého světa se podílí na výstavě a kolem 60 z nich má na Expu svůj pavilon, kde se každá země prezentuje. Nechyběl ani pavilon České republiky, kde čepovali Plzeň 🙂 Jelikož je areál opravdu velký, stihli jsme nahlédnout pouze do několika pavilonů. I tak to stálo za to a pokud plánujete zastávku v Dubaji, doporučuji se sem podívat. V rámci letenky od Emirates, je vstupenka na Expo zdarma. Výstavu můžete navštívit do konce března 2022.

Druhý den našeho pobytu v Dubaji jsme se šli podívat na vyhlídku The View, která nabízí úžasný pohled na uměle vytvořený ostrov Palm Jumeirah.

Jsem moc ráda, že jsem se mohla této pracovní cesty zúčastnit a otestovat pro vás hotely Constance. Věřím, že pokud si pro dovolenou na Mauriciu vyberete jeden ze zmíněných hotelů, budete nadšeni. Mauricius je má oblíbená destinace a jsem šťastná, že se zde po dlouhé době obnovuje cestovní ruch. Neváhejte se na nás obrátit při plánování vaší dovolené.